سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سانتریفیوژ پی ار پی چگونه کار میکند؟

یک سانتریفیوژ ژئوتکنیکی در گروه مهندسی عمران نصب شده است. در بسیاری از پروژه های تحقیقاتی در زمینه های کاهش زلزله، انرژی باد، پی پل، زمین لغزش، مهندسی حمل و نقل، کاهش مخاطرات زیست محیطی و ژئوتکنولوژی زیرساخت پیشرفته استفاده می شود که از این قطعه تجهیزات استفاده می شود. از سانتریفیوژ برای ارزیابی پتانسیل روانگرایی خاک با روش مبتنی بر انرژی استفاده شده است.

طراحی و سیستم کنترل سانتریفیوژ

 سانتریفیوژ در یک محفظه باز و مربعی زیرزمینی با ارتفاع 1.8 متر و اضلاع 4.2 متر قرار دارد که توسط دیوارهای بتونی مسلح به ضخامت 15 سانتی متر و دال نگهدارنده احاطه شده است. سطح کف اتاق کنترل حدود 1 متر بالاتر از سطح آزمایشگاه قرار می گیرد تا ایمنی بیشتری ایجاد شود.

https://www.namasha.com/v/GjmbzCqw

ظرفیت بار سانتریفیوژ 20 گرم تن با حداکثر شتاب 200 گرم برای تست های استاتیک و 100 گرم برای تست های دینامیکی است. با استفاده از پلت فرم های دوگانه، می توان دو مدل را به طور همزمان با حداکثر بار 182 کیلوگرم راه اندازی کرد. سیستم محرک اصلی سانتریفیوژ متشکل از یک موتور AC با راندمان برتر 15 اسب بخار و اینورتر کنترل گشتاور است که بازوی سانتریفیوژ را از طریق یک درایو تسمه تغذیه می کند. اینورتر کنترل گشتاور از طریق یک پیوند ارتباطی سریال بین کامپیوتر جمع آوری و کنترل داده و اینورتر برنامه ریزی می شود.

بازوی سانتریفیوژ با تنظیم وزنه های تعادل روی سکوی چرخشی که با سکوی آزمایش مخالف است، متعادل می شود. نیروی عدم تعادل پویا در یکی از سه پایه پشتیبانی با یک LVDT حساس که به کامپیوتر کنترل سانتریفیوژ متصل است، نظارت می شود.