سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید بهترین گونه های دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی

یک سانتریفیوژ آزمایشگاهی معمولاً یک سرمایه گذاری بزرگ است. در حین خرید یکی، به دنبال چیزی هستید که تمام نیازهای فعلی شما را به همراه نیازهای احتمالی آینده شما برآورده کند. عوامل اولیه ای که باید برای اطمینان از انتخاب صحیح سانتریفیوژ آزمایشگاهی در نظر بگیرید، در این پست وبلاگ گنجانده شده است. برای آشنایی با عوامل کلیدی در انتخاب سانتریفیوژ آزمایشگاهی، ادامه مطلب را بخوانید!

حداکثر RCF و RPM

چقدر سریع به سانتریفیوژ نیاز دارید؟ این ممکن است یک سوال بسیار ساده به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که RCF (نیروی گریز از مرکز نسبی) هنگام بحث در مورد سرعت سانتریفیوژ آزمایشگاهی بسیار مهمتر از RPM (یا دور در دقیقه) است. RCF نیرویی است که بر محتویات روتور شما اعمال می شود و معیار اصلی است که شما باید بیشتر به آن توجه داشته باشید. RCF به RPM (سرعت چرخش روتور) بستگی ندارد، بلکه به شعاع کل روتور نیز بستگی دارد. بسیاری از مشخصات سازنده حداکثر مقادیر RCF و RPM را برای یک واحد مشخص به شما می‌گویند.

هر مدل سانتریفیوژ آزمایشگاهی با مجموعه محدودی از لوازم جانبی و روتورها سازگار است، بنابراین باید به آنچه در دسترس است دقت کنید. موارد اصلی که باید برای روتورهای سانتریفیوژ در نظر گرفت عبارتند از:

سازگار با کشتی ها: سانتریفیوژی که انتخاب می کنید باید گزینه های روتوری داشته باشد که با کشتی انتخابی شما سازگار باشد. شما باید فکر کنید که از کدام اندازه و شکل لوله استفاده می کنید و اینکه آیا باید از نوارها یا میکروپلیت های PCR استفاده کنید یا خیر.

سبک روتور: سبک های اولیه موجود روتورهای با زاویه ثابت و چرخاننده هستند و سانتریفیوژ آزمایشگاهی ممکن است گزینه هایی برای یکی یا دیگری یا شاید هر دو داشته باشند. سبک های مختلف ممکن است شامل روتورهای عمودی، روتورهای میکرولات و برخی روتورهای نوار PCR نیز باشد.

RCF: علاوه بر توجه به حداکثر RCF سانتریفیوژ آزمایشگاهی خود، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که روتور مورد نظر شما قادر به رسیدگی به RCF مورد نیاز است. بسیاری از روتورها نمی‌توانند با حداکثر RCF یک سانتریفیوژ فیدارنیک کار کنند، بنابراین هنگام بررسی سانتریفیوژ، مطمئن شوید که از محدودیت‌های RPM/RCF روتورهای سازگار آگاه هستید.